Ceci n'est pas une pipe

szombat, augusztus 14, 2004

Az Úri közönség táncol, avagy az Öreg Tölgy látogatása

Ahogy azt a fifikásabbak sejthették, legénybúcsúra esküvőnek kell jönnie, ahogy nem csak döngicsélés van, hanem méz is. Péntek az egy szar napnak indult, nem aludtam egész éjjel, és a melóban két fontost is le kellett rendezni, asszem ez ment.
Szolnok mellett van Kenderes, az ottani népek falunapot hirdettek meg azon nagyszerű alkalomból, hogy várossá avatják őket. A falunap leghíresebb szülöttjükről elnevezett sétányon lesz. Horty Partyra hívott el egy pofa, mert ő mindig meghivat engem is, bár nem vagyok a rokona... Egy ilyen Horty Party... ezt dudorásztam egész nap. És mertmivel a nap folyamán se lett jobb, délben hazafalcoltam, aludni egy órácskát. NEm segített igazán, de a mézes allegóriával beharangozott életigenlő rendezvényre mindenképp el kell menni! Jó, legyen. Összeszedtem a páratlan párost, M7, szemétégetőnél le, onnan táblázva. Jelenthetem, hogy a helyszín idilli volt: Öreg Tölgy kastélyszálló, lóval, medanszéval, és persze öreg tölggyel. Egy felirat különösen megtetszett:

A kir. m. tud. egyetemi novenykert a muvelt kozonseg latogatasara nyitva all...
1. A deli es alkonyati bezaraskor csengetnek, mikor is mindenki tavozni tartozik.

Akkor ejtsünk néhány szót a szertartásról. Egyedi. A hosszú kerti út elején pár lépcsőfok, a fokokon egy- egy pszihodrámás überátélő áll, kezében üvegtárgy.
Én vagyok a föld, ha rám gondolsz, a biztonság, a termékenység jusson eszedbe
Én vagyok a víz, ha rám gondolsz, mittomén elfelejtettem, jusson eszedbe a Tsunami, a verejték, meg a félliteres Bökönyi Elismert. volt még tűz is, meg levegő, de nem a nem messze fekvő Bp. környéki városka tüzijátékát emlegették. A szeremoni a műtó partján, a kőszaletli előtt folyt le, az anyakönyvvezetőnek meg kellett állnia, mert a numerologus által kijelölt perc még nem érkezett el... ... ... na most mond hogy igen. Say yeah, I sad say yeah! Yeah! Egyszer adódna nekem az, hogy valaki nemet mondjon de mondjuk ne az enyémen. áh, na mindegy. Megjegyzem, a legváratlanabb pillanatban a menyasszony olyan beszédet tartott, hogy az mindent kikapcsolt. szép volt. Aztán megint a pszihodrámások vették át a drót nélküli mikrofont (a kert közepéről valahonnan, gyertek ide! harsogták a hangfalak) meg az irányítást. Ja a pszihodramatikus lelkész azzal kezdte, az ószövetségből hoztam idézetet, mert tudom, mindkettőtöknek erős a kötődésetek... köszönjük.
Aztán volt nagyszerű vacsi, meg kerti palacsinta, meg pszichodráma commercial presentation (enyhe térítés szag a levegőben) némi morgással, ami gagyi volt, de táncban végződött. ekkor lett este 11 és eljöttem, mert éreztem, hogy mára már elég. És akkor még benéztem Szasza szülinapi bulijára is a holdudvarba, Mert a nagyszerű baráti társaság már teljes létszámban, a világ minden tájáról együtt volt. Ott is táncolt az úri közönség, ott is ugráltam, most meg kúrálom magam, Algopyrin, jöjj velem.

Kaptam választ sms-re, hátha hátha.... na mindegy, ezt majd máskor. jóreggelt