Ceci n'est pas une pipe

hétfő, február 20, 2006

Egy tiszta kép, meg egy sötét

Reggel álltam az ablakban és néztem a külvilág reggeli tornácát. A szálloda szomszédságában egy épülő ház és egy klasszicista palota van, a palota talán külképviselet lehet. Az épülő ház fülé toronydaru magasodik, jó 3 emelettel haladta meg a szállodát, az kb 10. emelet lehet. A kalickában már benn volt a kezelő, láthatóan a reggeli, napi rutint végzi. Kicsit megmozgatja a botkormányt, megmozdult a csigát tartó kocsi a daru karján. A palota hátsó kertjében, kert, le van az egész betonozva, szóval kiállt egy fekete BMW X5-ös, a sofőr fekete, háromrészes öltönyben, kangool sapkában kiszállt, slaugot húzott, és elkezdte locsolni az autót. Eközben fenn, a magasban a darukezelő mocorogni kezdett a kalickában, kiscsit belengett a csiga, én már szédültem, a tegnap éjjeli 9.11 dokumentumfilm részei ugrottak be, ugrottak az emberek a 90. emeletről... szóval forgolódott, elővett egy kendőt, törölgetni kezdte a fülke ablakát. Lenn, a sofőr végzett a locsolással, elővett egy vödröt, valami nyeles kefét, és behabozta az egész autót. Lassan, nyugodtan, akkurátusan, körbe. Kezdett befehéredni a bömös. Miután ezzel is végzett, rágyújtott. Az ipari légtornász (azt mondják, minimum negyed óra fel az út, vödröt tartanak a sürgős esetekre), kinyitotta az ablakot, és a széleket is letörölte, nyugodtan dolgozott, nézni is kihívás volt. Elővett egy flakont és spriccelni kezdte a fülke ablakait, törölgette, törölgette, lassan nyugodtan. Hol van még a 9 óra, az építkezésen meg egyébként sincs senki. Lent a háromrészes fekete öltönyös elszívta a cigit, a hab nagy része már eltűnt, odament a falhoz és csípőből, mint a filmeken a főhős a pisztollyal erős sugárral lemosta az autót. aztán megint a nyeles kefével, csak gondolom másik ronggyal letörölte az autót. Végzett. Csak úgy mint odafenn a darusember. Egyszerre.

Nekem meg megjött az ihlet és elmentem a dolgomat végezni.

Az viszont komoly para volt, amikor egy sötét, szűk utcán jöttem a szálloda felé úgy éjfél körül, csak az égtelen kerékcsikorgást hallottam, aztán megláttam a daciát, kézifék behúzva, oldalazva 60-al robogott, közben folyamatosan a kerék csikorgott. elhúzott mellettem, nem ütött el, de a kutáyák elkedtek ugatni, ugyan én távolodtam a kutyától, de valahogy nem távolodott az ugatás, nem néztem vissza.... de aztán az egész elmúlt, és hazamentem, hogy a 9.11-ről nézzem a doksit és ne tudjak aludni : )