Ceci n'est pas une pipe

szerda, április 27, 2005

Eljött az éjjfél

kaptam sms-t, és eleredt az eső.

Így írtok ti - Szabolcska Mihály: Egyszerűség

Nem hivalgó, cifra páva,
Nem modern az én szívem.
Egyszerűség lakik benne,
Mosolyogva, szelíden.

Egyszerű, de tiszta nóták,
Amiket én dalok -
Mert a szívem súgja őket,
Nem is olyan nagy dolog.

Úgy csicsereg az én szívem
Egyszerűen, szabadon,
Mint a pintyőke madárka
Fönt a lombos ágakon.

Ami a szívemen fekszik,
Azt dalolom, semmi mást:
Legelő, kicsiny birkáktól
Tanultam a versírást.

Egyszerű és tiszta nóta:
Gólyafészek, háztető -
Nincsen benne semmi, ámde
Az legalább érthető

A jó Isten egyszerűnek
Alkotta az eszemet,
Nincsen abban nagy modernség,
Csak szelídség, szeretet.

Kicsi kunyhó, szerető szív,
Messze égbolt, tiszta, kék -
Fulladjon meg Ady Endre
Lehetőleg máma még.

2 Comments:

  • Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    By Blogger panka, at 9:51 de.  

  • Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    By Blogger panka, at 1:56 du.  

Megjegyzés küldése

<< Home